17 Şubat 2012

Nostalji- Sabun Sepeti Yapımı / DIY Soap Basket

 
 
26 sene önce ben ilkokula giderken canım Annem bu sabun sepetlerini yapar, çevresinde satardı. Hatta sokak sokak arabasıyla yumurta satan bir amca, sepetlerin renklerini söyler annem siparişlerini yetiştiremezdi. O zaman sanırım pek süs eşyası yoktu.
Babam madende çalıştığı için, işyerinden bolca sabun verilirdi.Ambalajını bile hatırlıyorum, turuncu karton üzerinde de ' RAG' Deutsche  Steinkohle alm. Alman Taş kömürü yazıyordu.

Anneme çok heveslenirdim sabun sepetlerini yaparken bende elime alıp denemiştim. Annem haklı çıkmıştı, yapamamıştım.Kolay gibi gözüksede iğneyi batırmakta çok zorlanmıştım, insanın parmak uçları resmen zonkluyor.
Sepetin sap kısmını annem büyük boy deterjanın plastik sapını kullanırdı, sadece 3 adet sap çıkardı, yetiştiremezdi. Komşudan bile aldığını bilirim.Naile yenge kulaklarını çınlatıyorum :)
Resmen geri dönüşüm projesi gibi.
Bu sepeti Annem için hazırladım, sabırsızlanıyorum acaba yaptıklarını hatırlayacak mı ?




26 years ago my mother make these soap baskets and sell it around and in our neighbourhood. Even a man, who selling with his car eggs ,street by street, orders the colors of the baskets.
I think at this time ,there were not many decorative items.,
My father worked in a coal- mine, so the workplace gave him a lot of soap.I remember the soap package was orange and on the package was written RAG' Deutsche Steinkohle ,which means German Stonecoal.
As a child I tried to make these basket , but my mother was right, i failed :)Even it seems easy , my finger tips throbs.
I prepared this soap basket for my mother, will she remember her project?

Malzemeler  / Materials

iğne / needles
makas / scissor
süslemek için çiçek   / flowers to decorate
 ( ki annem çiçeklerini de kendisi yapardı), ( my mother make her own flowers )
plastik sap / plastic handle
sarmak için annem rafya kullanıyordu, ben biraz bugüne uyarladım kurdele kullandım.
to wrap my mother used raffia, i use ribbon

 
 


İğneleri sabuna altlı üstlü batırın, parmak uclarına dikkat.
 Pick the needles into the soap, be careful protect your finger tips


 
 


 kurdele ya da rafyayla sarın/ wrap it with raffia or ribbon

 
 

ve süsleyin / and decorate


5 yorum:

Tatlı CaDı dedi ki...

sevgililer günü kapı süsün ve sepet sabunun çok kokoş olmuşlar.. hiç sabun süslemedim şimdiye kadar ama çok isterdim.. eline sağlık, CiCi KaLL.. (^_^)

Noblesse dedi ki...

çok tatlı bi şey bu, bayıldım:)))

Noblesse dedi ki...

çok tatlı bi şey bu, ellerine sağlık.

emiza dedi ki...

Teşekkür ederim Noblessem.Beğenmenize sevindim :) Hayırlı Ramazanlar..

Adsız dedi ki...

Bu sabun bana geçmişleri hatırlattı. Birazdaha farklı yapardık. Evlerdede o zaman çok fazla dekorasyon objeleri olmadığı için işleme panolar,alçı panolar (sulu boya ile boyama ve vernik) birde bu sabunlarda vardı.
Nostalji yaşattınız bana...
Ellerinize sağlık Banyoma bir tane deyeceğim...