19 Aralık 2012

Muhabbet Kuşu için Ballı Bisküvi (Kraker) Yapımı

Tarifi bir Alman sitesinde buldum.Almanyada muhabbet kuşları için çok seçenek sunuluyor hem yem hem de oyuncak konusunda. Ev yapımı katkı maddesi de yok. Muhabbet kuşunuz buna bayılacak yazıyordu. Denemekte fayda var dedim.
Sonuç ; gerçekten çok seviyor, yerken zevkten gözbebekleri küçülüp büyüdü :)Küçük dostlarınıza afiyet bal şeker olsun.




Malzemeler
Kuş yemi ( yaklaşık olarak ben 11 avuç içi koydum sanırım 1 (düzelttim ya da 1.5 ) çay bardağını buluyor )
1 yumurta
40 gr. un ( yaklaşık 2 tepeleme çorba kaşığı )
1.5-2 çorba kaşığı bal ( ben 1 kaşık koydum)

Araç Gereçler
tahta çubuk
Fırın
karıştırma yapabileceğiniz bir kaşık
Karıştırmak için kase
Fırın tepsisi
Yağlı kağıt veya alüminyum folyo

Önce yem hariç bal yumurta ve unu karıştırma kabına koyun


İyice karıştırın

 
 
 yavaş yavaş kuş yemini ekleyin

 
 

 
bir kaşık yardımıyla yağlı kağıt serilmiş tepsiye porsyonlayın

 
ben bir adet krakerde denemek istedim

 
alüminyum kağıdı kayık gibi biçimlendirin

 
karışımdan yarısını doldurun ve çubuğu yerleştirin
tekrar üzerine yem karışımından dökün
 
ve önceden ısıtılmış fırında 180derecede bisvüvileri 10 dk pişirin fırından alın.Krakeri ise alüminyum kağıdını yavaşça çıkarıp tekrar fırına sürün pişirin.
10-20dk kalınlığa göre pişiriliyor.Soğumaya bırakın. 

 
Cikcik porsyondan önce ürktü ortadan bölüp tekrar uzattığımda yavaşca usul sokuldu

 
ve yemeye başladı


 
tabi poz vermeyi de ihmal etmedi :)boyun kısmındakı turunculuğun sebebi bir mandalina tırtıklamasından dolayı
 
son halini bloga koymak istemedim adeta kudurmuş gibi yedi :)
 
Önemli not: sadece haftada 1 tane, sağlıklı mubişlerimiz olsun obez kuşa karşıyız.Yem karışımın içine rendelenmış havuç ya da elma katabilirsiniz ama o zaman çabuk tüketmesi gerekir (küflenmeye yol açabilir)
yem bisküvilerini  derin dondurucuda 6 aya kadar muhafaza edebilirsiniz.Derin dondurucudan çıkarttığınız bisküviyi mutlaka oda sıcaklığına getirdikten sonra muhabbet kuşunuza sunmanız gerekir.

 

89 yorum:

Adsız dedi ki...

Çok çok çoook teşekkurler.)))

emiza dedi ki...

rica ederim adsız.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Ya ben yaptim ekmek gbi oldu hç kraker gbi olmadi ayni dedgniz gbi yaptim ama kabardi kek gbi yeminimi fazla koymam gerekiyo?

emiza dedi ki...

Merhabalar
Çok hafif bir kabarma oluyor, ama kek gibi olmaması gerekir.Evet karışıma oldukça yem gidiyor.Bal ve yumurta yem tanelerini yapıştırma görevi görüyor.unu fazla koyma ihtimaliniz olabilir mi? ya da karışık vitaminli yem koyduysanız eğer, katkı maddelerinden dolayı kabarmış olabilir diye düşünüyorum.Umarım yardımcı olabilmişimdir.sevgilerle..

Adsız dedi ki...

EMİZA abi ben yaptım gercekten cok güzel oldu 2 tane kuşum var biri benden kacıyodu bu büskivi sayesinde alıştı çok teşekür ederim ayrıca yem 1.5 çay bardağı olması lazım süperrrrrr

Adsız dedi ki...

abi süper teşekürlerrr

emiza dedi ki...

Rica ederim adsız.Kuşunuzun alışmasına sevindim, ama fazla vermemekte fayda var obez olmasın :)Abi :)

Adsız dedi ki...

ben yaptım amama kek gibi kokuyo inşallah güzel almuştur
birde yumuşak ama yinede tşkler

emiza dedi ki...

Sevgili adsız
İnşallah güzel olmuştur.Fırından çıktığında evet biraz yumuşak oluyor ama odasıcaklığına geldiğinde oldukça kurabiye gibi sert oluyor.Yumuşaklığını gidermek kıtır hale getirmek için biraz daha fırında tutmanı öneririm. Sevgiler..

Unknown dedi ki...

Emiza abi ben kuşuma yaptım bu kuşumu alışımın 2.günü ona astım ballı krakerlerden bu tarifteki yaklaşıyor ama yemiyor neden acaba kek gibi olmadı :(

emiza dedi ki...

Sevgili Yaren Merhaba

Muhabbet kuşu almana sevindim,inşallah kısa süre içinde dost olur birlikte güzel zamanlar geçirirsin.Gelelim sorulara..Zaten kraker kek gibi değil, kurabiye gibi sert olması lazım.Aldığınız Muhabbet kuşu acaba yavru mu ? yani gaga üzerindeki et parçası pembe ise yavrudur. En önemlisi 2 günlük ise daha yavruysa mutlaka sade düz yemden (kabuksuz yem) vermeni tavsiye ederim, en az 5 ay geçtikten sonra kraker yapmalısın. Ayrıca ona zaman tanımalısın, çevresine sizlere sana alışmasına izin vermelisin. Kuşunu kafesinden en az 1 hafta çıkartmaman gerekir.Muhtemelen ürkek davranacak ve yeminden de az yiyecektir.
hergün suyunu tazelemeye sakın unutma. En önemli tavsiye sakın kafesine ayna koyma, çünkü aynadaki görüntüsünü beslemeye yönelir, sürekli gagasını aynaya çarptığı içinde hastalanabilir. umarım yardımcı olabilmişimdir. Sevgiler :)

Unknown dedi ki...

SELAM EMİZA

1 çift muhabbet kuşu aldım ve yem yemediler 1 gün bende kafase yem attım ordan yediler ama yemlikten yem yemiyolar ne yapmalıyım sizce ?

emiza dedi ki...

Hasan Bey Merhaba

İki nedenden olabilir ya muhabbet kuşlarınız çok küçük iyice yavru, yem yemeği bilmiyorlar. Ya da yerine alışma süreci içindeler.
Eğer muhabbet kuşlarınız yavruysa yem yemeği yeni keşfediyorlardır, çünkü genelde kafeste bulunan ergen kuşlar onları gagalarıyla beslerler.

Bahsettiğiniz yem sıkıntısını bende bizzat yaşamıştım.Size tavsiyem uyguladığınızı devam etmek,yani yemleri yere serpmeniz.
Ancak yemlikleri dolu tutun, zaman geçtikçe yere serptiğiniz yem miktarını azaltıp, yemliği iyice doldurun ki yemlikler kuşlarınıza cazip gelecektir.
Bunu yaparken/uygularken ani hareketlerde bulunmayın ve fazla ses çıkartmamaya gayret gösterin, çünkü bu işlemi yaptığınzda konuşursanız muhabbet kuşları konuşmanızla bunu bağdaştıracak sizden ürkmeye meğilli olabilirler.Sakin mümkünse sessiz olmaya özen gösterin.
Muhabbet kuşlarınıza zamanla yemliklerine alışacaktırlar, gözlemlemeye devam edin.Umarım yardımcı olmuşumdur.
İyi Bayramlar dilerim.

Unknown dedi ki...

çok teşekür ederim ilgilendiğin için sorun yemlikteymiş galiba yemliğin üstündeki üçgen prizması şeklindeki şeyi çıkardım kafase öyle taktım sabah kalktığımda biraz yemişlerdi yardımlarınız için teşekkür ederim

Unknown dedi ki...

size de iyi bayramlar bu arada :)

emiza dedi ki...

Sorunuzun çözüldüğüne sevindim, cevap vermenize de :)bende teşekkür ederim.İyi bayramlar...

tuuba dedi ki...

çok sevdim bu bloğu :) benm de muhabbet kuşum var çok seviyorum onu burdaki el işlerini deneyip size bildirecem :) başarılarınızın devamını dilerim :)

emiza dedi ki...

Sevgili Tuuba Hoşgeldiniz

Bloğu beğenmenize çok sevindim.Geri bildirimlerinizi sabırsızlıkla bekleyeceğim.Tekrar çok teşekkür ederim yorumunuz için.Sevgiler :)

Adsız dedi ki...

buraya koydolmak paralımıdır

Adsız dedi ki...

biz ballı kırakeri hazır alıyoruz kuşuma bir zararı dokunabilir mi

Adsız dedi ki...

kız erkek nasıl ayırılıyor benim kuzenimin kuşu ile benim kuşumu yan yana getiriyoruz kuzenimin kuşu benim kuşumumun başını kaşıyor birbirlerinin gagalarını ısırıyorlar neden ısıyorlar

Adsız dedi ki...

ben ballı krakere bal katmasam olur mu

emiza dedi ki...

Adsız adındaki tüm yorumlara teşekkür ederim. Adsız Dostlara cevap :)

Öncelikle buraya kaydolmak tamamen ücretsizdir :)Hoş Geldiniz

hazır krakerin şeker oranı daha yüksek olduğunu okumuştum.Ev yapımı daha sağlıklı hiç olmazsa içinde neler olduğunu biliyorsunuz diye düşünüyorum.En iyisi de test etmek.

kraker tarifini balsız hiç denemedim o yüzden bilemem. Tarifteki bal daha çok yapıştırıcı ve tat görevini üstleniyor.Miktar oran olarak çok az.Tariften balı çıkarmamanızı öneririm.

Muhabbet Kuşların cinsiyet ayrımını burdan okuyabilirsiniz http://muhabbet-ku-u.tr.gg/Muhabbet-Ku%26%23351%3Bu-Cinsiyet-Ayr%26%23305%3Bm%26%23305%3B.htm
genelde burnun üzerindeki et parçasının ( cere )rengi belirleyici olur. Açık mavi - kahverengi dişi.Erkek koyu mavi-mor rengi.Gözlemlediğim kadar dişiler biraz daha çok kemirgen oluyorlar.
Neden birbirlerinin gagalarını ısırdıklarını bilmiyorum üzgünüm.
Pet shop'a fikir danışmakta fayda var .Sevgiler ...


Adsız dedi ki...

Un normal unmu yoksa pirinç unumu

emiza dedi ki...

normal un.

oguzhan dedi ki...

Tam olarak anlamadım. Bu tarifi (kraker ve bisküvi) kaç günde vi vermeyilim. Sürekli versem ?

emiza dedi ki...

Merhaba

Sürekli vermenizi önermem sonuçta insanoğlu için bile unlu mamüller obeziteye yol açıyor :)

oğuzhan dedi ki...

Verdiğiniz tarifi uyguladım. Dışı sert ve kahverengi oldu. Kusum biraz gagaladi ama yemedi. ( yiyemedi ) neden olabilir?

emiza dedi ki...

Merhaba
Muhtemelen biraz yakmis olabilirsiniz disi fazla kahverengi olmayacak sekilde pisirmelisiniz.ikiye ya da dörde bölüp tekrar yedirmeye denediniz mi ? Krakeri bõldügünüzde yem taneleri cezbedebilir diye düsünüyorum...

Mustafa Semih YAMAN dedi ki...

Merhaba
Yumurtayı kabuklarıyla beraber mi karıştırcaz yoksa kabukları ayırcaz mı ?

emiza dedi ki...

merhaba
ben tarifte kabuksuz pişirdim..

Bedirhan dedi ki...

bunu bizde yiyebiliyormuyuz ? :) çok güzel görünüyorda :D

Unknown dedi ki...

Benim yaptigim biraz fazla pisti kusum icin bi sikinti olurmu

Unknown dedi ki...

Bunu pisirmeden yedirirsek bir sorun olur mu?

sude naz dedi ki...

Bnm kusum bir-bi bucuk aylik bunu ona yapsam bi zarari olurmu

emiza dedi ki...

Kadir Bey merhaba
Pişirmeden olmaz mutlaka az da olsa pişirmelisiniz..fazla pişirmekle kıtır ya da yanmış olabilir sanırım damak zevki kuşun tercihine kalıyor..yemezse zorlamayın.. tekrar denemekte fayda var diye düşünüyorum..


Sude Merhaba

bence 6 ay sonrası daha iyi olur diye düşünüyorum, sonuçta daha bir yavru :)kraker yerine taze ot veya küçük bir parça meyve sebze daha yararlı olacaktır.Sevgiler ...

Unknown dedi ki...

Merhaba :)
Tarif için çok teşekkürler.Yaptıktan sonra ikiye böldüm krakeri ve mubişim resmen tek nefeste yedi hepsini :D Acayip mutlu oldu ve yedikten sonra yerinde duramadi.Tekrardan çok çok teşekkürler:)

emiza dedi ki...

Sevgili trakyamn Merhaba

rica ederim :) güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim.Mubişinize afiyet olsun.Sevgiler

Adsız dedi ki...

çok teşekkür ederiz 'de başka neler yapılır neler yedirmeliyiz bunlardan bahsedermisiniz :) teşekkürler :)

ismail dedi ki...

Benim 2 tane kuşum var bana alışmadılar 8 aylıklar elimden yem bile yediler ama hala alışmadılar ne yapabilirim çok ürkekler

emiza dedi ki...

merhaba
elinizden yem yemesi (yemeleri) güven göstergesidir, sabretmeye devam derim ben.genel yapılarında var ürkeklik :) ara ara meraklandırmalısınız mesela salatalıK elma mandalina gibi meyve sunabilirsiniz avcunuzda..

ismail dedi ki...

Çok teşekkürler

Adsız dedi ki...

En baştan aşağıya kadar bütün yorumları okudum blogunuzu yeni keşfettim . Çok beğendim . 1.5 aylık ingiliz muhabbet kuşum var dediğiniz tarifi yapsam 1.5 aylık kusum yer mi ? bide kusma sorunu var hasta olabileceğinden şüpheleniyorum 1 avuç kustu bügün çok üzüldüm oturdum ağladım elimede alıştı avucumdan yemek yiyor. sonrada kusuyor ne yapcam bulunduğum yerde veteriner yok lütfen yardımcı olun.

emiza dedi ki...

Merhaba
Bende üzüldüm yazdıklarınızı okuyunca..Kusma muhabbet kuşlarında ciddi hastalık diye biliyorum.Aynı bizlerdeki gibi su kaybına ve küçük oldukları için gram kaybına neden olur.Biraz nahoş bir soru olacak ama kusmada yem taneleri bütün mü çıkıyor?
ve dışkısı çok koyu yeşil mi?
mutlaka veteriner bulun derim ben..
1.5 aylık olduğuna göre yemi sevmemişte olabilir.Madem veteriner yok..Size önerebildiğim şunlar var ama bu kesinlikle veterinerin yerini tutmaz!Pet shopa danışmakta yarar var.bu ballı tarifi pek önermem çünkü henüz 1.5 aylık.Madem hastalık var önce hijyen sağlayın, çünkü mantar ya da bakteriden de kusabiliyorlar..

Sade yemi deneyin hatta kabuksuz olanı, suyunu her gün! değiştirin ve kafesini sadece sıcak suyun altında temizleyin ve kurulayın, bunu yaparken kuşu başka oda da tutun..Ya da kursağında enfeksiyon olabilir.
Salatalık dilimi ya da yeşillik marul yaprağı deneyin, ince dilim portakal ya da mandalina önerebilirim c vitamini açısından.Soğuk alacak yerde tutmayın...
Umarım en kısa zamanda iyileşir mubişiniz.. keşke elimden daha çok gelse ..sağlıcakla kalın.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Petshop daki beyefendi eile görüştüm hastalık olamaz dedi kum verdi yemine karıştırın verin dedi hazmetmesini sağlıyormuş . 2 gündür kusmadı da ayrıca elma veriyorum ve verdiğiniz tarifi de yiyor hiç sıkıntı çıkarmadı ilginiz için size teşekkür ediyorum. suyuna da vitamin aldım onu damlatıyrum. diğer okuyuculara da faydamız olsun diye paylaşıyorum .

emiza dedi ki...

iyileşmesine sevindim:) size söylemedim ama ben maalesef bir muhabbet kuşumu kustuğu için kaybettim, vitamindi destekti derken bir işe yaramadı,sanırım biraz paniklemem de ondan..tekrar dönmenize sevindim teşekkürler..

Adsız dedi ki...

Benimde 1 haftadir muhabbet kusum var abim almis yavru oldugunu soyledi ama gagasinda pembelik yok aldiktan 3.gunu kafesini actim ilk basta duvarlara carpti simdi alisti carpmadan ucabiliyor ama cok cekingen hala aramizda bi dostluk olmadi bilgilendiriseniz sevinirim simdiden tesekkuler :)

emiza dedi ki...

Merhaba

Küçük dostun hayırlı olsun :) Çok normal çekingen davranması ne de olsa ortamı değişti ve onun adına her şey yeni ve keşfetmesi gerekiyor..alışmasına sabır göstermelisin..zamanla sana ve ailene alışacaktır inşallah. Genelde yüksek sesten hızlı ve ani hareketlerden çok korkarlar. Ürkek davranırlar .Yakın zamanda dostluğunz pekişecektir sen yeter ki sabırlı ol .Sevgiler :)

Adsız dedi ki...

Gaga taşi.ne ise yariyor kullanilmasi zorunlumu aksi takdirde neler olur bilgilendirirseniz mutlu olurum bu arada cok guzel site hersey icin tesekkurler

emiza dedi ki...

Merhaba
Gaga taşı muhabbet kuşun gagasını sürttüğü gagasını törpülediği yerdir.Zamanla gagası aynı bizdeki tırnaklar gibi uzar; ona kısa tutmasını sağlar aksi taktirde gagası uzadığı için yem tanelerini açamaz haline bile gelebilir.Bu yüzden mutlaka gaga taşı bulunması gerekir kafesinde..doğal yaşamda gagalarını ağaç kabuğuna sürterler..umarım sorunu cevaplayabilmişimdir.Sevgiler ben teşekkür ederim :)

Adsız dedi ki...

Gaga tasinii kusu aldiktan ne kadarzaman sonra alinmasi gerek?

emiza dedi ki...

ne kadar erken o kadar iyi ..kafesin içine asmalısın :)

Adsız dedi ki...

1 aydır muhabbet kuşum var eve alıştı ama aileye alisamadi cok urkuyor yanina yaklasamiyoruz ne yapmaliyiz birde kus suan 2 aylik belkide daha fazla erkek muhabbet kusu ne zaman konusmasi gerekiyor tesekkur ederim :)

emiza dedi ki...

Merhaba

Konuşma meselesini bende çözemedim maalesef ama ürkmesi çok doğal..önce kafesine yavaşça yaklaşın ve her gün belirli aralıklarla yavaşça konuşmanızı öneririm.size daha kolay alışması için..avucunuza yem koyarsanız bile çok sabırlı davranmanız gerekiyor..ilk zaman gelmeyebilir..ama pes etmeyin.Umarım dostluğunuz kısa zamanda pekişir.

ismail dedi ki...

Muhabbet kuşu üremesi hakkında bi soru soracağım yuvalıktan korkmuyorlar fakat içinede girmiyorlar yuvalığı takmadan önce çifleşiyordu ama artık çifleşmiyorlar yuvalığı takalı 2 ay oldu bazen dışardan içine bakıyo kızıştırma için ne yapmalıyım ve yuvaya girmeleri için

ismail dedi ki...

Ve alışması ile ilgili bir bilgim var tanıdığınızdan bir kuş alın ve salın diğeri alışmış olduğu için elinize gelecek ve sizin kuşunuzda gelcek onlar elinizdeyken kıpırdamayın yoksa korkar

emiza dedi ki...

Merhaba

üzgünüm , muhabbet kuşunu hiç üretmediğim için maalesef bir bilgim yok, ama yuvalığı daha cazip hale getirmenizi önerebilirim. Yuvalığın içine talaş ya da saman, kuş kumu, yeşillik ya da kendi düşürdükleri tüylerini koymanızı tavsiye ederim bir nevi konfor sağlamak için :) Kimi kuşların kapalı yerlerden hoşlanmadığını da gözlemledim.Belki çok kapalı geliyordur yuvalığınız...Bu konuda bilgisi olan umarım bizimle tecrübesini paylaşır.Sağlıcakla kalın...

Adsız dedi ki...

kuş yanına yaklaştırmıyor yemi aldım elime ürkmemesi için yavaşça yanına yaklaştım kaçtı hemen acaba kuşu değiştirsek olurmu ki?

Adsız dedi ki...

Yavruyken kus aldik 5 ay once sadece otuyo simdi ve bizden cok kaciyo bu normalmi zamanla bize alisip konusurmu?

emiza dedi ki...

Biraz daha fazla ilgi göstermelisiniz diye düşünüyorum.Umarım alışır ve konuşur.Ama her muhabbet kuşu konuşur düşüncesiyle de zorlamayın.Zamanla zaten karakterini çözersiniz.
Maalesef ben tek tük kelimeyle fazla konuşturamadım ama muhabbet kuşlarım hep aktif ve çok oyuncuydular.Oyun oynamayı çok severlerdi..umarım en kısa zamanda aranız düzelir..

Sevgiler

Unknown dedi ki...

Bal yerine reçel kullansak olurmu herhangi bir zararı varmi. Eğer kullana biliyorsak ne kadar kullanmaliyiz

Unknown dedi ki...

Bal yerine reçel kullanmak olur mu bir zararı varmi

emiza dedi ki...

Fatma Hanım Merhaba

reçelle hiç denemedim...açıkçası önermem; çünkü balın şeker yapısı daha farklıdır..hem yapıştırıcı görevini alıyor hem de antiseptiktir.Reçelle yaparsanız bozulmaya meyilli olabilir çabuk tüketilmesi gerekir diye düşünüyorum..
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Evde 5 aydir kus besliyoruz hic banyo yapmadi kafesin icine su kabı koysak bisey olurmu

emiza dedi ki...

Merhaba
Kafesin icine degilde kafes kapagina askili muhabbet kuslarina özel banyolar satiliyor..ama bildiginiz kücük legen ya da bos dondurma kabi da olabilir.icine önce bol marul ve yesillik suyunu az koyun.gün gectikce yesillikleri daha az suyunu daha fazla koyarsaniz zamanla kendisi alisacaktir.sevgiler

Unknown dedi ki...

Oncelikle bu blogu cok begendim yavru diye muhabbet kusu aldım gagası hafif pembe ve mavi zamanla mavilesiyor ben kusuma balli krakeri ne zaman verebiliim bide kafesin tabanina gidip surekli kosar gibi hareketler yapiyor bu bir sorunmu bize ortalama ne kadar surede alisirlar tesekurler

emiza dedi ki...

Merhaba

Teşekkür ederim beğenmenize sevindim.Genelde krakeri 6 ay sonrası daha iyi olur diye düşünüyorum, sonuçta daha bir yavru :)kraker yerine taze ot , ekşimen(kuzu kulağı) veya küçük bir parça meyve sebze daha yararlı olacaktır.Bu bahsettiğiniz hareketi; muhabbet kuşum kafesin içinde beni gördüğü zaman ve sıkıldığında kafesinden dışarı çıkmak istediğinde yapardı..Hoş neredeyse bütün gün dışarıda olduğu için ,kafes kapağını akşamları uyuduğunda kapatırdım.
Alıştırma süresini genellemek bence biraz zor; çünkü iş biraz sizde de bitiyor.Ona karşı ilgi ,tavır ve hareketlerinizden, ortama alışması değişiklik gösterebiliyor.Kimi kuş size bir ayda alışırken kimi seneler sonra size ilgi duyabiliyor.
Küçük dostunuzla iyi vakit geçirmeniz dileğiyle..
Sevgiler ...

Fırat dedi ki...

Ben iki çift muhabbet kuşu aldım. 3 er aylık. Bunların alışmasının zor olacağını biliyordum. Öncelikle dişi ile ilgilendim. O elimden yemeye başlamıştı. Elime korkusuzca çıkabiliyordu. Onu hallettikten sonra erkek de elime çıkmaya başladı. Hatta ve hatta alışması daha kısa sürüp omzuma bile çıktı. Ama ben okula gitmek zorunda kaldığım için o bir gün onlarla hiç ilgilenmedim. Geldiğimde de benden epey ürküyorlardı. Şuan hâlâ ürküyorlar ama onlara vakit ayıramıyorum okul yüzünden. Bunu nasıl engelleyebilirim. Tekrar nasıl alıştırabilirim. Her gün kafelerini açıyorum evde uçuşup gezdikten sonra kafelerine giriyorlar. Ve alalı 2 hafta oldu. Napmalıyım? Yardımcı olursanız sevinirim :)

emiza dedi ki...

Sevgili Fırat

hmmm yardımcı olabilir miyim bilmiyorum ama aslında kendin itiraf etmişsin zaman ayıramadığını...günde bazen 20-30dk bile yeterli olabiliyor.. kafeslerine kendileri girmesi büyük bir başarı..
Eğer bir kere eline gelip omuzuna çıkmışsa yine alışırlar bence..yeter ki ilgisiz bırakma :) derim ben.. Sevgiler

Unknown dedi ki...

Henüz yapmadim kusumun adi Boncuk 1 yasinda sizce begenir mi

emiza dedi ki...

Merhaba Özge bence Boncuk beğenebilir 😁 Adsız merhaba ölçü üstte yazıyor evet gaga taşı şart

Unknown dedi ki...

Gün içinde yaptım şimdi ikiside cebelleşiyor yemleri koprmak için 😁 bilgi için teşekkür ederim

Unknown dedi ki...

Ben bu mubişleri elime nasıl aliştıŕıcam emiza kafese elimi yaklastirdigim zaman çığlık çığlığa gidiyor ikiside senin bir yontemin varmı

emiza dedi ki...

Merhaba rica ederim Hüseyin Bey

Hmmm ben genelde sessiz sakin avucumda yem tutardım ilk öyle gelirlerdi sonra omzuma konmalar derken zamanla haşır neşir oluyorsunuz :) bi bakmışsınız sizden artık hiç korkmuyor :) sakın pes etmeyin hergün deneyin..iyi şanslar dilerim en kısa zamanda alışmaları dileğiyle

Sevgiler

Batuhan dedi ki...

Yagli kagit olmasa olurmu duz tepsiye yag doksekde pisirsek

emiza dedi ki...

Yağlı kağıtsız denemedim Batuhan..belki tepsiye yapışabilir

Ada TV dedi ki...

2 kuşum var Zeus ve Poseidon diye Zeus u alalı 2 aydan biraz az bir süre,Poseidon u ise 4 gün önce aldım yavru ikiside. Yemleri yemiyorlar o halde iken ancak onları iyice ufak parçalara bölünce nerdeyse hepsini 1 günde bitirdiler ama gece olduğu için bu olaylar emin değilim yani görmedim.Benim elimede gelmiyorlar. Çok kaçıyorlar yem fazla yemiyorlar ve kafesden çıkarır çıkarmaz perdeye uçuyorlar...

emiza dedi ki...

Merhaba Ada

Arkadaşların hayırlı uğurlu olsun isimlerini çok beğendim :) Bence bu krakerlerden fazla vermemelisin..sonuçta daha ikisi yavru diğer yemlerden alabilirsin.bazı pet shoplarda ayrı yemler satılıyor istediğin grama göre çeşitli karıştırabiliyorsun belki hazır yemi sevmemiş olabilirler..bu tarif sadece arasıra verebileceğin atıştırmadık gibi diye düşün..küçük meyve sebze parçaları kafese takmaya ihmal etme ama günlük, buruşmaya başlayınca çıkarmalısın..onlara cazip birşeyler sunman gerek çünkü aslında çok meraklıdırlar sabırla fazla hareket etmeden örneğin küçük bir oyuncak gibi..mesela kalın bir ipi iki elinle gergin bir şekilde tutarsan üstüne mutlaka uçacaklardır keşfetmek için..umarım en kısa zamanda sana alışırlar..başarılar dilerim ;)
Sevgiler

Adsız dedi ki...

ben o ballı krakerden yaptım yaparken kokusu cok iyireçti şimdi kokusu gitti 3 tane kusum var birisi 4 yada5 yasında diyerelri çift 1,5 yasında hepsi cok beyendi ama ben ve ailem bu kookuyu beyenmdei kuşlar dalıyor krakakere cok beyendiler teşekurler sapoş, ciko cirkin ,bedavadan yani kuşardn sellamı var iyiki yapmıısınız teşekur dederiz

Unknown dedi ki...

İyi günler emiza
ballı kurabiye ve krakeri davul fırında aynı sürelerde pişirsem bi sorun olmaz demi ? Bildiğim kadarıyla normal fırın ile davul fırın biraz farklı oluyor.Şimdiden teşekküler :)

Adsız dedi ki...

Bal yerine reçel koysak olur mu

emiza dedi ki...

Sevgili adsız merhaba hazır yem karışımıydı acaba çünkü ben pişirdiğimde aynı kurabiye gibi kokmuştu .Aleykümselam çok teşekkür ederim ...

emiza dedi ki...

Sevgili Metin merhaba

Kusuruma bakma lütfen yeni cevaplıyorum..davul fırındaki ısı çok kavurucu olduğu bir gerçek :)..fazla pişirmeden az pişirdikten sonra prizini çekerek ama fırın içinde tutup kapağı açık şekilde kurutabilirsiniz ..diye düşünüyorum ...umarım yardımcı olabilmişimdir.

Sevgili adsız

Üzgünüm Reçelle pişirmediğim için bir öneride bulunamayacağım ... Şekerle bal arasında çok fark var ..

Unknown dedi ki...

Sevgili Emiza, tamamen tesadüf eseri ulaştığım bloğunuzda vermiş olduğunuz ballı kraker tarifi ve diğer faydali bilgiler için çok teşekkürler. Emre

emiza dedi ki...

Rica ederim Emre😉 zaman ayırıp güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim 😶

Unknown dedi ki...

Pişirme kağıdıyla yapsak daha mı sağlıklı olur acaba

emiza dedi ki...

Siz benim yağlı kağıt dediğime bakmayın pişirme kağıdı zaten 😂

Unknown dedi ki...

Benim kusum alali 1 ayi geçti bana alışkın burnunun ustu ağzına yakın olana yer acik mavi burun deliklerinin ettafi ise beyaz krater verebilir miyim

emiza dedi ki...

En az 6 aylık olsun ondan sonra verebilirsiniz ..daha çok taze ot yeşillik marul ya da sebze meyve parçaları verieseniz daha iyi olur ..