13 Nisan 2013

6 Ay Bebek Kınası Set Yapımı/ DIY : Baby Henna Party Dress Set


Hazırladığım 6 Ay Bebek Kınası Seti, hediye keselerinden ,bebek bindallısı ve şalvarı, kına örtüsü ve kına eldivenleri, bebek fesi ve çarıklarından oluşuyor.Yayınlamaya sabırsızlandığım, can attığım bir proje oldu.
Yaklaşık 2 aydır bu takım üzerinde çalıştım, bitirdim ve Almanya'ya postaladım. Süprizden Bedriye Ablam'ın haberi yok, ikizi olan Hacer Ablam herşeyleri organize etti ve hepbirlikte  Hacer Ablam, canım Annem, Yengemle ikramlıkları hazırlayacaklar.
 2 gün sonra yeğenim Selma'nın 6 aylık kınası var. İnşallah paket yetişir diye umut ediyordum bugün Ablam müjdeli haberi  verdi , geldi yetişmiş.Yaşasın!!

Önce işe kınada dağıtılacak olan çerezlikler üzerinde çalıştım.
Paketle gönderileceği için tasarlayacağım hediyelikler, hafif ,dekoratif aynı zamanda kullanışlı birşey olması gerekiyordu.Bunu başarmanın sevinci ve gayretiyle 34 adet duvak görünümlü kese hazırladım.

 Siparış vermek isteyenler gmail adresime yazmanız yeterli..



 Eşim sanki hepsi Anne , anne , annneee der gibiler demesine çok güldüm :)


ve Etiketleri


Pazarda pullu şalvar gördüm ama 68 bebek bedeni yoktu. Bir tane buldum onunda beli çok sıkı gibi geldi.
Çareyi kumaş alıp dikmekte buldum. Bursa Kumaş Pazarında öyle güzel boncuklu payetli kumaşlar vardı ki, gözüm onlarda kaldı, ama metresi 30 TL!!den başlıyordu.
Bir alt reyonu ne kadar diye sorduğumda 50 TL dedi.

Çekinerek köşede duran kırmızı payetli kumaşı sordum o daha uygun dedi. 2 metre aldım.Bilindik halay mendil kumaşı :) şalvar içinde  altın renginde saten kumaşı aldım.

Bindallı üzerinde çok düşündüm ve burda dergilerimi karıştırdım.
Kalıp olarak burda dergisinin Temmuz 2012 sayısında bebek tulumunu bindallıya modifiye etme fikri geldi:) Artık Eşim bana şaşırmıyor :)



resim burda dergisinden alıntıdır

68 bebek bedenini seçtim kollarını uzattım, ön kısmını ortadan böldüm , yanlarından ve tüm boyundan  uzattım, arka kısmını birleştirdim, yaka kısmını bıraktım ve yuvarlak oyuntu verdim, alt eteklerini yuvarlak kestim ve yandan yırtmaç gibi bıraktım.


kollar kısmı

bindallının arka kısmı



ön kısımları


Terzilikte bu varmı bilmem ama kumaş ince bir  kumaştı, bende overlok yerine kumaşın atmaması için tüm kesilmiş parçaları mumla üttüm :) yakmış oldum :)
tırnağımla çekiştirdiğimde kumaş atmadı.


parçaları birleştirken

Bindallının  boyun kısmını nasıl dikeceğimi düşünürken, aklıma verev biye fikri geldi.
Hacer Ablamın hediyesi biye aparatını ilk defa kullandım, bence çok güzel bir buluş, canım Ablama çok teşekkür ediyorum :)
işinizi muazzam kolaylaştırıyor .Ütülerken kumaş kayıyor derdi yok.
Payetli kumaşı ütülerken mutlaka üzerinde bez yerleştirip ütüleyin!


Yaklaşık 3 metre biye kullandım minik bindallı için


 Bebek bindallısının bitmiş hali


Gelelim şalvara yine burda dergisinin Temmuz 2012 sayısındaki bebek şortunu değiştirdim. Bebek şortunu 10 cm uzattım şalvar için.



patronu kumaşı kestim


ön ve arka kısmı

ağ ve yan kenarlarını diktim, bel ve paça kısımlarına lastık geçirdim






bebek şalvarın bitmiş hali



bu da çarık kreasyonum :)


fes için karton, keçe ve altın tuğra , boncuk kullandım.
Top kısmını iyice sıkı diktim.
Benden size tavsiye bebeklere yönelik tasarımlar yapıyorsanız mutlaka DİKİN asla YAPIŞTIRMAYIN çünkü onlar minik parmaklarıyla yapışkanı sökebiliyorlar  :) Yeğenlerden biliyorum :)

 

aynı kumaştan kına eldivenleri hazırladım



kına örtüsü 


Tüm bunları hazırlamam 2 ayımı aldı, resmen kendimle gurur duydum, her ne kadar bazen çaresiz gibi kalsam bazen yılsamda bitirmiş olmanın huzurunu mutluluğunu kelimelere dökmek çok zor.
İyi ki doğdun Selma nice altı aylara, senelere. Altı ay kınanda olmayı çok isterdim fıstığım,
tek teselliğim bunları sana hediye gönderebilmek.
Gurbetlik çok zor bea..ooofff..
Herkese iyi hafta sonları diliyorum.Sevgiyle kalın...



12 yorum:

kedicibasi dedi ki...

bence çook güzel olmuş.küçük gelin gibi olmuş:))Kalıpları değiştirip yeni şeyler üretenlere hayranım.Ellerinize sağlık.

emiza dedi ki...

Sevgili kedicibaşı çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için..

Unknown dedi ki...

iyi günler bende kızıma 6 aylık kınası yapmayı düşünüyorum dışarıya yapıyorsanız bindallı kıyafeti diğer aksesusarlar için fiyet verirmisiniz

Unknown dedi ki...

iyi günler dışarıya sipariş veriyorsanız kına kıyafetinin fiyatını verebilir misiniz?kızıma 6 aylık kınası yapmayı düşünüyorum

emiza dedi ki...

Esra Hanım iyi günler. Evet siparış alıyorum.Yanlız 1 ay öncesinden haber vermeniz gerekiyor, çünkü set yapımı çok zaman alıyor.

Birebir fotoğrafta görmüş olduğunnuz Aksesuarların fiyatı :

Fes 10 TL
Patik(Çarık) 10 TL
Pullu Örtü 15 TL
Bebek Eldiven 15 TL

Bindallı Şalvar 15 TL
Bindallı üst kaftan biçminde 35 TL


Kese Bebeklerin adet fiyatı 4 TL.

Kumaş seçimi ve değişik isteklerde farklı ücretlendirilecektir.

Siparış vermmeyi düşünürseniz emiza80@gmail.com adresinden verebilirsiniz.

Unknown dedi ki...

Tek kelimeyle harikasınız.Ama size iki sorum olacak ,ilki ;ben daha önce 6 ay kınası diye bir şey hiç duymamıştım,nedir acep?
İkincisi ise burda dergisindeki bebek kıyafetlerinde bedeni nasıl belirliyorsunuz? Belki benim dikkatsizliğim ama dergide bilgi bulamadım.Benim de 5 ay sonra bebişim olacak ama bedenlerden hiçbirşey anlamıyorum
Şimdiden çok teşekkürler.Bu arada bana da beklerim.

emiza dedi ki...

Pınar Hanım Merhaba

6 Ay kınası, kız bebeklere uygulanan bir adet. Kız bebek 6 aylık olduğunda, kına yakılır. Annesi bebeğe bir tepsi veya sepet, ikramlıklar hazırlar. Bebeğe güzel kıyafet (Bindallı, Şalvar) giydirir. Kimi mevlit düzenler kimileri aynı bayanlar günü , altın günü gibi kutlama yapar.İkramlıklar dağıtılır.Bebeğe kına yakılma merasimine geçilir.
Okuyucu kadın dua okur ya da annesi çocuğu kucağına alır. Diğer davetliler okuyucunun etrafında halka olup oturur. Okuduğu sırada çocuğun sağ elini kınalar, avucunu yumar ve kırmızı bir mendile bağlar.Ben eldiven hazırladım. Ardından sol ayağını kınalar ve beyaz bir mendile bağlar.Sol ayağın kınalanması ise, o ayağın da yanlış işler yapmasını engellediğine inanılır kötü yola ayak basmasın gibi.
Kına yakma tamamlanınca kap içinde bırakılan kınaya madeni paraları dikey olarak koyarlar.(Bereketli olsun anlamında kınası işlenmiştir). Sonra davetliler tekrar sunulan yiyecekleri yerler.

Bebeğin avucu açıldığı an bebeğin eli yıkanır, babasının cebine sokulur, cepten para alması sağlanır. Kınalı elle, helal para (baba parası) almak, hem çocuk hem de babaya uğur ve bolluk getirdiğin inanılır.

Bir de bazen yere meslek gruplarını temsil edecek eşyalar konulur.Bebek ilk hangi nesneye uzanır eline onu alırsa ilerde o mesleği tercih edecektir.Merdane seçerse aşçı,tarak seçerse kuaför,diş fırçası- diş doktoru,dosya-avukat, kredi kartı-bankacı gibi..Meslek grupların temsili nesneler size kalıyor istediğinizi yerleştirebilirsiniz.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.

ikinci sorunun yanıtı :)

Bebek kiyafetlerin ölçümü ise aslında boy oranına göre verilir. Örneğin bebek ilk doğduğunda 46 cm ila 50 cm dir. Bebek bedeni 0 - 1 ay , Bedeni 50'dir.
1 - 2 Ay boy oranı 50cm - 56cm olduğu için Bedeni 56.
Bazı markalarda bedenler ara numaralarda satılır. Örneğin 52 beden ya da 60 Beden gibi.
3 Ay, 62.
4 - 6 Ay, 68.
6 - 9 Ay, 74.
9 - 12 Ay, 80.
12 - 18 Ay, 86. diye ilerler.
Her Burda dergisinde Ölçü Tabloları diye sayfa var. Çoğu zaman sayfanın en alt köşesinde bebek ve küçük çocuk bedenleri tabelasında beden, göğüs çevresi, bel çevresi, kalça çevresi ölçümlerini cm olarak yazar.

Burda dergisi aynı yetişkinlere nasıl 34- 42 ya da 44- 52 Bedene kalıp verdiği gibi Beden olarak bebeklere de 56 Bedenden başlayarak kalıpları veriyor.

Umarım anlatabilmişimdir:)
İnşallah, sayfanıza uğrarım.İyi günler.Sevgilerle..





Unknown dedi ki...

Çok çok teşekkür ederim Emiza Hanım. Bu kadar uzun bir mesaj beklemiyordum.Kına çok hoş bir gelenekmiş.Bu tarak,merdane olayını biliyordum ama diğerlerini bilmiyordum. Ayrıca bebek bedenleri de çok işime yarayacak.Emeğinize sağlık.

emiza dedi ki...

Rica Ederim Pınar Hanım.Adım Azime internette ismimi tersten çeviriyorum:) Yardımcı olduğuma sevindim iyi günler.Sevgiler ...

Adsız dedi ki...

6 ay kınası bursa yöresinde adettir. 8 sene evvel kızım olduğu için 6 ay kınası yapalım dedik. işim gereği kızıma bindallı nakışlattım.daha sonra dükkana astım gelen giden isteyince şimdi bir sektör oluştu. daha önceden gelinlik giydirirlerdi

Unknown dedi ki...

Kapida ödeme var mi ve siparişler ne zaman geliyor öğrenebilir miyim

emiza dedi ki...

Mehmet Bey Merhaba

Havale ile ödeme alıyorum ve siparişleri taahhütlü adrese gönderiyorum.En az 1 ay öncesi sipariş etmeniz gerekiyor. Ptt ile yaklaşık en geç 4 günde elinize geçiyor. Ama bu aralar hastalığımdan dolayı sipariş kabul etmiyorum.Saygılarımla..