18 Eylül 2013

Babamın Sulama Çarkı / My Father's Water Wheel



Daha önce  ağaç ev inden bahsetmiştim.Bu da canım Babam'ın yaptığı sulama çarkı, derenin suyunu bahçeye taşıyor.


Görmüş olduğunuz sulama çarkı motorsuz ve elektriksiz çalışıyor. Hem çevre dostu pet şişeleri değerlendirilmiş oluyor.

Yapımına gelince
Annem ve Babam taş dolu çuvallar kullanarak derenin içine set yerleştirdiler. Böylelikle derenin suyu bir yöne yoğunlaşmış oldu.
Demir paneller çarkı dönderirken, sabitleştirilen pet şişeler suyu üstte bulunan demir tekneye taşıyor.
Teknenin altındaki su borusu dere suyunu hortumun içinden geçiriyor.
Hortumdan geçen su ya havuza doluyor ya da bahçede bulunan damlama sistemi hortumlara dağıtılıyor.
Ancak üzücü olay ise bazı kişilerin dereye çöp dökmesi. Biliçsizce diyeceğim ama gayet bilinçli bir şekilde vicdanı sızlamadan çöpleri dereye atabiliyor, doğayı düşünmeden.
Ne yazık ki gelecek nesilleri düşünmeden, çok üzücü.
Büyük çöp çuvalları ya da nesneler derenin akımıyla çarkın şişelerini kırabiliyor.
 Ama Annem ve Babam yılmadan çarka pet şişelerini sabitliyorlar.
Sizi çok seviyoruz, iyi ki varsınız!!!


                                                             Eşim ayva koparırken :)


 bu sene fasülye benden:) haziran ayında tam üç dize fasülyeyi ben diktim





                                                           Canım Annem ve ben :)
                      Evet çoğu kez bana abi yazanlara mahsus resmimi ilk kez koydum.
                                                         Patlicanın uzunluğuna dikkat :)


                                            canım Annem, ben ve kahraman Babam :)

                                                                 Sevgilerle...


Hiç yorum yok: